Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Heeft iemand ervaring met Tec7 ?

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 11 dec 2014 16:41 #579094

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Happydart schreef :
Indien je TEC7 gebruikt moet je dat niet doen als het ooit nog verwijderd moet worden, je trekt eerder het materiaal dan de kit kapot ...ondervonden bij het demonteren van een winch(lier)de gelcoat kwam mee.

Dunne staaldraad gebruiken als 'zaag'. Nadien de restanten kit beetje bij beetje afsteken met houtbeitel.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 11 dec 2014 17:02 #579096

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Ilex schreef :
Happydart schreef :
Indien je TEC7 gebruikt moet je dat niet doen als het ooit nog verwijderd moet worden, je trekt eerder het materiaal dan de kit kapot ...ondervonden bij het demonteren van een winch(lier)de gelcoat kwam mee.

Dunne staaldraad gebruiken als 'zaag'. Nadien de restanten kit beetje bij beetje afsteken met houtbeitel.
Ben al sinds mijn jeugd bezig met bootjes dus dat probeerde ik ook maar waar de bouten van de lier zaten was de gelcoat er toch aan gezien het zagen daar aan de binnenronde niet lukte,maar we dwalen af.
Ik gebruik nu Fixall voor verbindingen die waterdicht moeten zijn maar mogelijk nog eens vervangen of verwijderd moeten worden en Tec7 voor verbindingen die normaal nooit meer los moeten, iedereen zal zo zijn producten kennen en liefst gebruiken denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 11 dec 2014 19:29 #579116

  • qjbikker
  • qjbikker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 156
Als ik voorwerpen waar kit onder zit wil verwijderen maak,ik dat meestal warm met een verf-afbrand fohn. Het voorwerp moet er dan wel geschikt voor zijn. Bij Rvs enz.gaat prima. Flink heet maken dan is het vrij gemakkelijk te verwijderen.


Krien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 11 dec 2014 19:35 #579119

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Yellow Boat schreef :
@Mephisto;
Op de MS soorten die ik ken staat altijd dat ze uitharden door (lucht)vocht . Waar heb jij gelezen dat uitharden door UV gebeurt?
Dat is mij destijds verteld tijdens een presentatie van 3M ,voor bepaalde toepassingen in de garage waar we het gebruiken om autoruiten te verlijmen zetten we er een UV lamp op. het kan zijn dat dat een toevoeging heeft hoor, je brengt me aan het twijfelen.

Ik zal ons contactpersoon daar eens vragen waarom dat zo is of dat dat alleen op die specifieke kit van toepassing is. Want voor de carrosseriekit doen we het weer niet.

Ook in die wereld zijn de MS-Polymeer kitten gelukkig terrein aan het winnen door de voordelen en duurzaamheid

Maar inderdaad ook op lucht (vocht)hard het uit

Lossnijden gebruik ik een oude dunne stalen gitaarsnaar voor.
Laatst bewerkt: 11 dec 2014 19:36 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 12 dec 2014 18:15 #579328

Yellow Boat schreef :
Alfa Ursae Minoris schreef :
(van wat ik begreep is resorcinol niet meer (goed) verkrijgbaar en is het iets minder vergevingsgezind dan epoxy). Voor andere toepassingen lijkt het me een prima lijm als ik het zo lees.

Google voor resorcinol eens met Aerodux. O.a. verkrijgbaar bij Duursma. Maar inderdaad alleen goed met heel precies passende verbindingen.En je moet altijd klemmen.

Aha, superbedankt voor de tip Yellow Boat! Ik had inderdaad al gehoord dat het iets lastiger te verwerken is maar aan de andere kant wat betere eigenschappen heeft qua veerkrachtigheid (minder broos). Omdat ik in de veronderstelling leefde dat het niet (goed) meer verkrijgbaar is heb ik me er verder niet erg in verdiept. Maar dat ga ik nu dan alsnog doen :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heeft iemand ervaring met Tec7 ? 13 dec 2014 09:08 #579426

Of resorcinol lijm veerkrachtiger is en minder bros dan epoxy waag ik te betwijfelen.
Je moet om met epoxy te lijmen wel de juiste epoxy gebruiken dus de tubetjes uit de bouwmarkt of dit spul met de elastische harder: www.polyservice.nl/Poly-Pox-Li...oxyhars-p-16188.html met: www.polyservice.nl/Poly-Pox-Harder-255-p-16175.html

Hier een stukje met o.a. voor- en nadelen van resorcinol lijm.www.christinedemerchant.com/ad...glue-resorcinol.html
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl