Is het probleem met de koelkast opgelost? Waar zat het in?
@metar: klopt helemaal. Het systeem moet wel leeg, gas/olievrij zijn om er aan te solderen. Had inderdaad voor de volledigheid (veiligheid) vermeld moeten zijn.
MVG
Arend
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Compressor koelkast doet vreemd.
16 dec 2014 06:54 #580121
Het kan zijn dat de aansluiting van de koelcompressor de mogelijkheid heeft de drempel van de onderspanningsbeveiliging aan te passen door een stekkertje te verplaatsen.(van bijv 10.7 naar 10.3V)
Lees het instructieboekje maar eens door.(als je dat nog hebt)
In dat geval kan je dit eerst uitproberen, dan weet je ten minste waar de oorzaak ligt.
Natuurlijk is daarna aanpassen van de bedrading en voorkomen van overgangsweerstand het beste.