Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Project Trident 80 'Eau Revoir'

Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 14:18 #141021

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Over onze Trident 80 'Eau Revoir' is al het nodige geschreven op het forum, vooral over de voorbereiding van de reis van België naar Nederland en de feitelijke overtocht zelf.

Hen3 heeft weer een boot!
Nieuwpoort naar Ketelmeer: De voorbereiding.
Nieuwpoort naar Ketelmeer: Het reisverslag.

Zoals misschien bekend was het een boot met wat werk (vandaar ook de zeer interessante prijs...). Een deel hiervan heb ik al in België uitgevoerd om 'm klaar te maken voor de overtocht (schroefasafdichting repareren, motorbeurtje, elektra e.d.), maar de wensenlijst was nog veel langer. Een aantal punten van die lijst is inmiddels aangepakt. In dit topic zal ik de vorderingen vastleggen.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 15:36 #141036

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Motorbediening vervangen.
April 2010



De boot was voorzien van een tweehendelbediening, met een aparte hendel voor gas en keerkoppeling. Dat is een stuk lastiger te bedienen dan de tegenwoordig alom gebruikte eenhendelbediening, maar komt bij wat oudere boten nog vaak voor.

Vanaf het moment van aankoop had ik al het idee om dit aan te pakken, maar vooral na de eerste perikelen na de tewaterlating (zie topic over de reisvoorbereiding) was ik (en ook tondini...) er wel van overtuigd dat hier iets mee moest gebeuren.

Nu had ik na de eerste ervaringen al het een en ander verbeterd zodat de motor in ieder geval netjes stationair kon blijven lopen, maar eigenlijk wilde ik van die twee hendels af.

Al veel eerder echter had ik op het forum nagevraagd of het inderdaad zin zou hebben om de hendels te vervangen, maar kwam er daarbij achter dat dit met de Yanmar YSB8 dieselmotor helemaal niet zou kunnen! Velen voor mij hebben blijkbaar al een poging gewaagd om dit voor elkaar te krijgen, maar niemand is het gelukt. De keerkoppeling zou niet geschikt zijn voor een eenhendelbediening vanwege de grote schakelweg. Inderdaad.... zou niet geschikt zijn...

Ik laat me meestal niet direct afschrikken door dit soort uitspraken en had besloten dat ik dan maar zelf aan den lijve zou moeten ondervinden.

De allereerste klus na de succesvolle thuisreis zou dus de motorbediening worden!

Eerst natuurlijk een eenhendelbediening op de kop zien te tikken. Navraag gedaan naar een nieuwe, die immers niet eens zo heel duur zijn, maar dat werd me door de leverancier al afgeraden omdat deze alleen voor moderne motoren geschikt zijn met zeer licht bedienbare keerkoppelingen.
Daarom maar een degelijke tweedehands Morse bediening gekocht via Marktplaats, in de verwachting dat deze volledig metalen uitvoering wat sterker zou zijn dan de huidige hendels die half van kunststof zijn.








Zoals was te verwachten past dat natuurlijk niet zomaar...

Probleem 1:
De huidige bedieningskabels zijn horizontaal gemonteerd, terwijl bij de Morse bediening deze van onderen dienen te komen.

Huidige situatie:



Gas: bovenste kabel.
Keerkoppeling: onderste kabel.

Voor een andere loop van de kabels is simpelweg geen ruimte in de boot; ze moeten van voren komen.

Probleem 2:
Als we de kabels vanaf de zijkant laten komen zoals noodzakelijk, dan is de werking van de keerkoppeling precies verkeerd. Als de hendel naar voren wordt bewogen wordt de kabel teruggeduwd zodat de keerkoppeling in de achteruit wordt gezet. Kan natuurlijk wel... maar is wel erg onlogisch in de praktijk natuurlijk...

Probleem 3:
De schakelweg van de Morse-hendel is te kort voor de keerkoppeling, zoals de 'velen voor mij' ook al hadden ondervonden...

Problemen worden natuurlijk uitdagingen... en uitdagingen resulteren soms in oplossingen...

Ik heb een nieuwe rvs (uiteraard...) montageplaat gemaakt voor de zijdelingse montage van de bedieningskabels. Daarop is een hefboomconstructie gekomen die twee doelen dient:
- het omkeren van de werking
- het vergroten van de schakelweg.





Neutraal:


Vooruit:

Achteruit:


Probleem 4:
Zoals op de foto's te zien beweegt de gashefboom zich nog wat tussen de standen vooruit en achteruit. Deze beweging moet natuurlijk niet resulteren in een gasklepbeweging bij de motor. Stationair vooruit / achteruit / neutraal moet natuurlijk hetzelfde toerental zijn. Deze beweging wordt daarom opgevangen door een veer in de klem op de montageplaat. Tussen de drie standen beweegt de binnenkabel niet meer, maar bewegen de kabel en mantel samen. Dit was bij de standaard Morse-hendel ook zo.
Bij de Yanmar kun je echter met de gashendel de motor uitschakelen door deze helemaal terug te bewegen. De stationairschroef is daarom voorzien van een veer; door de hendel door de veerdruk heen verder dicht te drukken dan stationair gaat de motor uiteindelijk uit. In de nieuwe constructie zou dit er toe leiden dan bij het schakelen van neutraal naar vooruit de 'stationairveer' ingedrukt zou worden en de motor dus zou afslaan.
Ik heb de standaard stationairschroef daarom vervangen door een vaste schroef zonder veer, zodat de bij het bereiken van de stationairstand de gasklep niet verder dicht kan en de verdere kabelbeweging dan netjes bij de gashendel wordt opgevangen.

Het uitschakelen van de motor kan met de al aanwezige kleplichterhendel.




Het geheel werkt perfect! Weliswaar is de bediening wel wat zwaarder dan met de originele hendel, maar het is zeker goed te doen. Het is een verademing om gewoon één hendel te kunnen gebruiken bij het manoeuvreren op de motor!

Conclusie:
Met wat inventiviteit is het vervangen van de tweehendelbediening van een Yanmar YSB motor wel degelijk mogelijk! Laat je niet te snel afschrikken door berichten dat dit niet zou kunnen. Hetzelfde geldt misschien ook wel voor andere motoren met tweehendelbediening. Hopelijk kunnen anderen hier hun voordeel mee doen.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 06 juni 2018 09:01 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 17:13 #141055

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1969
Knap gedaan Hendri
Is wel een draadje voor een handige Harry euh Hendri :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 18:15 #141066

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Quote uit gerelateerd topic.
Proost schrijft:
Ziet er goed uit, het kan wel dat ombouwen als je de juiste verhoudingen maar neemt. Het is ook wat experimenteren en dat heb je klaarblijkelijk goed gedaan als je kunt schakelen en gasgeven op de gewenste manier. Inderdaad voor anderen een voorbeeld als ze willen ombouwen.
Ik heb nauwkeurig de schakelweg (vooruit - neutraal - achteruit) opgemeten van de originele bediening en de verhouding hierop afgestemd. Daarnaast heb ik nog de nodige stelmogelijkheden aangebracht om te kunnen finetunen.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 19:22 #141080

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
Mooie constructie.

De boutjes die je in de nieuwe draaipunten gebruikt hebt zien er wel wat dun uit?

Leuk om te zien dat hier nog meer creatief geknutseld wordt ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 19:30 #141085

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Chapeau! da's een knap stukje huisvlijt. Leuk om te zien/lezen dat je je niet hebt laten ontmoedigen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 aug 2010 20:12 #141098

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Ik snap nu waarom jij zo vlot een reserve-gaskabel bij ons erin hebt geklust: je had uitgebreide voorkennis van deze eenhendelbedieningen :D

Goed werk Hen3, ziet er knap uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 20:21 #141099

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Kombuis verbouwen.
Juni / juli 2010

Ondertitel:
Waarom was Hen3 toch afwezig bij de Zomermeeting Noord...


Deel 1.

Slopen en slikken...



Een van de minpunten van Eau Revoir was de kombuis. Die stond ons eigenlijk niet aan.






Onze bezwaren:
-
Gewoonweg lelijk, met al dat oranje plastic.
-
Koken gaat op gas, maar we willen naar spiritus. Een nieuw spiritustoestel hebben we nog liggen.
-
Kooktoestel is helemaal rechts geplaatst, zodat je er niet recht voor kunt staan, maar half op de trap moet staan.
-
Kooktoestel blokkeert toegang tot de opbergvakken voor borden; wanneer er een pan op het vuur staat kun je geen borden meer pakken... (welke Fransoos dat ontworpen heeft?? :blink: )
-
Er is nauwelijks opbergruimte. Er zijn geen kasten, alleen een paar gaten om bekers in te plaatsen.
-
Er is geen koelkast, alleen maar een (enigszins geïsoleerd) koelvak zonder koeling.

Plannen om dit aan te pakken waren er al vanaf de aanschaf, maar eigenlijk was het de bedoeling daar komende winter mee te beginnen, aangezien het toch nog wel een aanzienlijke verbouwing zou betekenen.

Dit jaar was het plan om ons kleine koelkastje (frontlader) mee te nemen (zou dan ergens op de kajuitvloer moeten staan denk ik en zou behoorlijk wat stroom vreten...) en ons te behelpen met de huidige mogelijkheden. Toen we echter bezig gingen met het inruimen van de boot kwamen we er al gauw achter dat we onze keukenspullen eigenlijk gewoon niet kwijt konden... Dat frustreerde ons wel.

In overleg daarom het plan opgevat om provisorisch een kast te maken ter plaatse van de 'bekergaten' om dan toch nog wat bergruimte te creëren.

Toen ik later in de boot stond met een stapel karton om mallen te maken begon ik alles nog eens te overdenken... Het plan voor de nieuwe kombuis zat al heel lang tot in detail in m'n hoofd. Wetende dat ik de vrijheid had om een week extra bij m'n vakantie aan te plakken keek ik nog eens naar die hoop plastic die me al heel lang tegenstond. Na een paar keer diep zuchten zette ik er de slijptol in...

Met dit als resultaat...



Tja... en dan kun je niet meer terug. Dat was wel even slikken. Let wel... dit was 22 juni 2010, een maand voordat we op vakantie zouden gaan. Toen wist ik dat ik al m'n vrije tijd zou moeten gaan spenderen om de boot klaar te krijgen.

Overigens heb ik de vakken bewust laten zitten. Ten eerste zaten deze aan een schot gelamineerd, ten tweede wilde ik ze gewoon gaan hergebruiken in het nieuwe ontwerp.


Onderweg naar huis heb ik Rianne maar eens gebeld om het goede nieuws te vertellen... :S
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 06 juni 2018 09:03 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:24 #141105

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Deel 2.

Een koelkast maken.


Een van de grotere bezwaren was het ontbreken van een koelkast. Die moest er dus ook komen en dat zou dan een bovenlader moeten zijn. Nu kun je een standaard bovenlader kopen, maar daarmee kun je natuurlijk nooit de ruimte van de boot effectief benutten. Daarnaast wilde ik graag een koelkast met koude-accu om het stroomverbruik onder zeil binnen de perken te houden.

Wat doe je dan? Je maakt zelf een koelkast...

Allereerst een Waeco-compressor met koude-accu verdamper besteld.




Daarna zelf een koelbox op maat gemaakt.

De koelruimte is opgebouwd uit 60 mm dikke PU-isolatiepanelen. Weaco adviseert minimaal 35mm PU isolatie te gebruiken en geeft 50mm als voorkeur aan. Uiteraard geldt: hoe dikker hoe beter, vandaar de keuze voor 60mm.

Deze panelen zijn met een fijngetande handzaag prima op maat te zagen. Daarna de panelen in elkaar gelijmd. Het begint al echt op een koelruimte te lijken, nietwaar?




De binnenkant moet natuurlijk zo glad mogelijk afgewerkt worden. Deze is gemaakt van een polystyreen plaat van de bouwmarkt. Ik wilde eigenlijk PVC gebruiken (polystyreen is wat brosser en ook iets doorzichtig), maar dan kon ik zo snel niet krijgen. Om zo min mogelijk naden te krijgen heb ik de grondplaat in vorm gebogen (verwarmen met een verfafbrander). Twee losse zijpanelen maken de binnenkant compleet.




Deze panelen zijn op het schuim geplakt en met behulp van PVC hoekprofielen is de rand afgewerkt. Na het afkitten van de naden was de koelruimte compleet.




Even kijken of 'ie wel in de boot past...



Hij past!


De koelkast is zo groot mogelijk gemaakt om alle beschikbare ruimte te kunnen benutten. Dat betekende echter wel dat het deksel eigenlijk in de weg zou gaan zitten van het kooktoestel. Het zou allemaal erg krap worden. Daarom heb ik de opening versmald door een extra strook PU isolatie aan te brengen. Het deksel kan hierdoor 60mm smaller worden, terwijl de netto inhoud nog steeds maximaal is.

Daarna is de verdamper geplaatst. Deze is vastgebout aan een aan de buitenzijde geplakte verstevigingsplaat.





Om de temperatuur te kunnen meten heb ik een eenvoudige digitale binnen/buiten thermometer gekocht. De externe ('buitentemperatuur'-) sensor is in de koelruimte geplakt.

Na het dichtspuiten met PUR-schuim van het doorvoergat voor koelleiding, aansluitsnoer en temperatuursensor was de ruimte gereed.



Tenslotte is schuim rondom de vulopening geplakt om een luchtdichte aansluiting te krijgen met het keukenblad en koelkastdeksel.







Klaar om in te bouwen!
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 06 juni 2018 09:09 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:28 #141107

Wow rigoreus zeg, toen kon je inderdaad niet meer terug!

Hoe ziet je nieuwe kombuis-ontwerp eruit? Ben je al aan het bouwen? Ben wel benieuwd naar je ideeën, heb zelf een Loper (ook zo'n jaren '70 retro-interieur (bruin ipv oranje) met qua ergonomie wel wat te verbeteren, maar heb het schaap-met-5-poten kombuisidee nog niet in m'n hoofd...

groeten en succes,
Maarten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:32 #141109

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Nachtvlinder schrijft:
Ben je al aan het bouwen?
Sterker nog... het is al lang klaar, we zijn al met de boot op vakantie geweest. De komende dagen zal het verslag volledig worden, dan kun je zien hoe het er uit ziet.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 08 aug 2010 21:32 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:37 #141112

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
Wow, wat een inleiding, en dat is durven... drastisch de zaag in je interieur zo kort voor de vakantie. Zeer benieuwd naar het vervolg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:40 #141113

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Het vervolg staat er al... ik denk dat jouw post die van mij heeft gekruist. Deel 2 is geplaatst.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:49 #141116

Net gekruisd idd...

Vakwerk hoor, als ik de foto's tot dusver bekijk!

Welke condensor heb je gekozen en waar geplaatst? Ga je de koelruimte nog schilderen? Mijn ervaring is dat de meeste kitten schimmelgevoelig zijn namelijk (maar detail hierin mss).

Ben ook zeer benieuwd naar het vervolg van de rest van je kombuis, leuk om een boot zo naar je hand te kunnen (en durven) zetten!

groet Maarten
Laatst bewerkt: 08 aug 2010 21:50 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:55 #141121

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Ja, nogmaals complimenten. 1 vraagje: bij mij zit onderin de koelkast een plug (simpele gootsteenstop) om condenswater af te kunnen voeren, heb jij die voorziening expres weggelaten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 21:57 #141122

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
Dit smaakt naar meer :d
Het beloofd veel goeds !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 22:06 #141125

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Delphi32 schrijft:
Ja, nogmaals complimenten. 1 vraagje: bij mij zit onderin de koelkast een plug (simpele gootsteenstop) om condenswater af te kunnen voeren, heb jij die voorziening expres weggelaten?

Niet bewust moet ik bekennen, maar smeltwater wordt in de verdamper zelf opgevangen. Onder de verdamper zit een lade die je weg kunt nemen. Die zal nu wel vol zitten, aangezien de koelkast uit staat. Vocht in de ruimte zelf zullen we dus voorlopig moeten opdweilen...

Mocht het nodig zijn dat kan er altijd nog een stop in. Ik heb het wel zo opgebouwd dat de koelbox er weer uit kan (met wat moeite) zonder echt sloopwerk.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 08 aug 2010 22:15 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 22:26 #141127

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
we zijn zeer benieuwd naar een eindplaatje :-) (en uiteraard de rest daartussen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 22:46 #141128

  • Azimuth!
  • Azimuth!'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 555
Weer een mooi project, met een mooi verslag, ben benieuwd naar de rest en het eindresultaat. Je SMS tijdens de Noordmeeting kwam in de loop van de nacht in vier delen binnen, er stond een (ont)zendmast in de weg....

We hebben je wel gemist hoor :P volgend jaar moet die boot maar eens "af" zijn, dan komen we massaal het eindresultaat bewonderen :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 08 aug 2010 23:16 #141129

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12207
Deel 3.

Keukenblad maken.


Een keukenblad moet natuurlijk vochtbestendig zijn en zo glad mogelijk. Je kunt het van multiplex maken, maar je ziet - ook in de jachtbouw - regelmatig keukenbladen van Corian. Corian is een kunststof (ontwikkeld door DuPont) en is min of meer als hout bewerkbaar. Het wordt geleverd in plaatmateriaal, maar kan zelfs in allerlei vormen gegoten worden. Het is erg glad, waterbestendig en hoeft niet afgewerkt te worden, ook niet aan de randen. Ideaal materiaal voor een keukenblad dus. Het ziet er daarnaast erg professioneel uit.

Het is echter nogal prijzig... ca €180 per m². Op Marktplaats kwam ik een advertentie tegen van iemand die diverse 12mm dikke reststukken aanbood in de kleur 'Abalone'. Een mooie lichte kleur met een soort natuursteen-uiterlijk.



Een stuk van 762mm x 1550mm kon ik, op maat gezaagd, krijgen voor €120,- Dat zou voldoende zijn voor het keukenblad en het koelboxdeksel. Ik heb het dus maar gekocht.


Het is geweldig materiaal om mee te werken! Je kunt het gewoon zagen met een decoupeerzaag, bewerken met een bovenfrees en ook gaten boren is geen probleem. Het lijkt dan net gewoon erg hard hout.

Het keukenblad was voor me op maat gezaagd, maar de uitsparing voor gootsteen en het koelboxdeksel moest natuurlijk nog gemaakt worden.

Het gootsteengat heb ik met een decoupeerzaag gezaagd (blijft toch onzichtbaar), maar het koelboxgat moest natuurlijk wel erg netjes worden! Deze heb ik daarom eerst ruw uitgezaagd en daarna met een mal en kopieerfrees op maat gefreesd.









Van een ander stuk materiaal daarna een passend deksel gemaakt (opnieuw m.b.v. een kopieerfrees). Na het netjes rond frezen van de randen was dit het fraaie resultaat.





Het blad is klaar! Op naar het volgende deelproject...
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 06 juni 2018 09:17 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 09 aug 2010 06:18 #141134

  • Markiezin
  • Markiezin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1270
Wauw! Knap werk! Maar ik snap nog steeds niet waarom je niet op de noordmeeting was :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 09 aug 2010 07:17 #141140

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
Holy smoke, dat ziet er zeker fraai uit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 09 aug 2010 07:35 #141145

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
Fraai blad, zo krijgt de nieuwe indeling ineens vorm.

Maar je gaat 'm wel weer oranje schilderen toch? :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 09 aug 2010 07:57 #141150

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Netjes! Maar zoals Web al zegt, een boot is het mooiste in kleuren die overeenstemmen met de leeftijd van de boot. Oranje verf is sinds half juli heel goedkoop geworden, als alternatief kun je de keuken natuurlijk ook in appelgroen of felpaars schilderen. En wedden dat je kinderen dat ook vinden?

PS: daarom zien we je nooit meer op het water....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Project Trident 80 'Eau Revoir - Kombuis verbouwen 09 aug 2010 08:30 #141156

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
nais !
Grappig dat jij precies heb gedaan wat ik van plan ben. Kunstof aanrecht en inbouw compressor. Ook slim om eerst je koelbox te bouwen van PU platen. Staat je compressor nu in je bun ? en is dat kunstof wel een beetje hittebestendig ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl