Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Dieselkachel terror

Dieselkachel terror 18 mei 2021 17:04 #1286446

sjoerd1981 schreef :
Berghout-2 schreef :
Leve de rust op het water!
Wim.

Mee eens. Maar heb jij een goed veilig alternatief voor een klein kajuitje? (Van bootje die 7 meter lang is).
Dan is zo’n blazer wel mooi, je kan hem in een bakskist monteren (niet in de kajuit), en je ook niet aan verbranden.
En met die tip van Eclips met behoud van vriendschap met de buren!

Ja heel simpel.
Walles 1300
SAFIRE 16Di
Vevor 2kw diesel kachel

Zelf heb ik de safire 23di bestelt .
Kost wat maar deze kachels mogen 24/7 branden.
Alleen de brandlont gaat maar 3000 uur mee en moet je dan vervangen.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 18 mei 2021 18:32 #1286477

Ik heb deze, ook 95 euro, en die werkt uitstekend:

vbdservices.nl/Verwarmen/Inbou...et-uitlaatslang-24mm

Rob
Rob
Albin 82 MS te Benedensas (wsv Volkerak)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 18 mei 2021 18:52 #1286486

suijkerbuijk schreef :
sjoerd1981 schreef :
Berghout-2 schreef :
Leve de rust op het water!
Wim.

Mee eens. Maar heb jij een goed veilig alternatief voor een klein kajuitje? (Van bootje die 7 meter lang is).
Dan is zo’n blazer wel mooi, je kan hem in een bakskist monteren (niet in de kajuit), en je ook niet aan verbranden.
En met die tip van Eclips met behoud van vriendschap met de buren!

Ja heel simpel.
Walles 1300
SAFIRE 16Di
Vevor 2kw diesel kachel

Zelf heb ik de safire 23di bestelt .
Kost wat maar deze kachels mogen 24/7 branden.
Alleen de brandlont gaat maar 3000 uur mee en moet je dan vervangen.

Mooie kachels, maar dat zijn alledrie toch ook gewoon hetelucht kachels? Die maken toch alledrie ook geluid en verbruiken stroom?

Ik was benieuwd of er echt kleine kacheltjes zijn die geen geluid maken., geen stroom gebruiken zoals Berghout blijkbaar installeert? Want volgens mij zijn die kachels te groot voor wen klein kajuitje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 18 mei 2021 18:55 #1286487

  • Zeehaen
  • Zeehaen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 738
schotmontage heatpol. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat...

groeten,
Alex

(Stadtdesign Madeira 44 RBS)
Laatst bewerkt: 18 mei 2021 18:59 door Zeehaen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 18 mei 2021 19:00 #1286489

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4949
Wat Berghout bedoeld zijn waarschijnlijk dieselkachels zoals
Dickinson, Refleks en de oude Heatpol. Die passen niet overal
en hebben een echte "schoorsteen" nodig.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 18 mei 2021 19:11 #1286494

AdB schreef :
Wat Berghout bedoeld zijn waarschijnlijk dieselkachels zoals
Dickinson, Refleks en de oude Heatpol. Die passen niet overal
en hebben een echte "schoorsteen" nodig.

A

Ja, inderdaad. Zijn fantastisch mooie kachels. Stralingswarmte is ook fijner dan hetelucht kachel. Maarja, die passen niet in ons klein kajuitje... dus maar een blazer met een goede demper denk ik...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 03:43 #1286859

sjoerd1981 schreef :
AdB schreef :
Wat Berghout bedoeld zijn waarschijnlijk dieselkachels zoals
Dickinson, Refleks en de oude Heatpol. Die passen niet overal
en hebben een echte "schoorsteen" nodig.

A

Ja, inderdaad. Zijn fantastisch mooie kachels. Stralingswarmte is ook fijner dan hetelucht kachel. Maarja, die passen niet in ons klein kajuitje... dus maar een blazer met een goede demper denk ik...

Houtkachel

dickinsonmarine.eu/
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 05:05 #1286862

  • WaltB
  • WaltB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1802
Wij komen zelden of nooit in havens, dus herrie van de kachel is geen issue.
Maar los daarvan, ik heb een Vetus paddestoel vent over de uitlaat van ons Planar kacheltje gemonteerd, niet vanwage het geluid, maar om het geheel te kunnen afsluiten. Bijkomstigheid is, dat je buiten alleen gesuis hoort, dus blijkbaar dempt dit ook goed.




ps wel het rubber verwijderd.
The miracle is not to fly in the air, or to walk on the water, but to walk on the earth.
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 05:10 door WaltB.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 07:28 #1286882

  • grover
  • grover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
Ooohhhh en hang geen fenders voor de kachel uitlaat. :blush: :whistle:
Mvg Grover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 07:30 #1286884

  • BobG
  • BobG's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 583
zullen we het dan gelijk hebben over de generator terror
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 07:34 #1286887

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
grover schreef :
Ooohhhh en hang geen fenders voor de kachel uitlaat. :blush: :whistle:
Mvg Grover.

;) :laugh: , Bedankt voor de tip!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 08:10 #1286907

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5080
grover schreef :
Ooohhhh en hang geen fenders voor de kachel uitlaat. :blush: :whistle:

Inderdaad, geen lijnen en fenders voor de kachel uitlaat. Iets om bij het inbouwen van de kachel ook rekening mee te houden (uitlaat op niet-uitdagende plek).

Hoorde afgelopen week weer een zeiler die zo een fender armer was geworden.

Ik werd ook getriggerd door de foto van WaltB, maar de paddestoel op zijn uitlaat vermindert mogelijk het risico.
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 08:11 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 20 mei 2021 09:04 #1286923

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Hans V schreef :
grover schreef :
Ooohhhh en hang geen fenders voor de kachel uitlaat. :blush: :whistle:

...

Ik werd ook getriggerd door de foto van WaltB, maar de paddestoel op zijn uitlaat vermindert mogelijk het risico.
En voorkomt wind direct in de uitlaat, wat tegendruk veroorzaakt en vervuilen van de kachel bespoedigd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 14 mrt 2022 02:07 #1375700

Ik overweeg dit ook. Wordt de paddestoel, en vooral het polyester eronder en eromheen, niet te heet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieselkachel terror 14 mrt 2022 02:08 #1375701

WaltB schreef :
Wij komen zelden of nooit in havens, dus herrie van de kachel is geen issue.
Maar los daarvan, ik heb een Vetus paddestoel vent over de uitlaat van ons Planar kacheltje gemonteerd, niet vanwage het geluid, maar om het geheel te kunnen afsluiten. Bijkomstigheid is, dat je buiten alleen gesuis hoort, dus blijkbaar dempt dit ook goed.




ps wel het rubber verwijderd.

Ik overweeg dit ook. Wordt de paddestoel, en vooral het eronder en eromheen liggende polyester, niet te heet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl