Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Verschil merken epoxy

Verschil merken epoxy 06 jan 2018 18:47 #904962

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Heb ook De IJssel Finishing Plamuur ontvangen en meteen gebruikt.
Werkt heerlijk snel en wordt ook snel keihard. Ook bij de lage temperaturen in de hal.
Beetje bijzonder....in de handleiding staat dat de verwerkingstemperatuur ca. 15°C moet zijn. Ik ben er in ieder geval blij mee. Kan ik weer meters maken. :)
Er staan plaatjes in het topic "Wat heb je als laatste aangeschaft?"

Vinni
Laatst bewerkt: 06 jan 2018 18:49 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 07 jan 2018 13:59 #905233

Vinni schreef :
Heb ook De IJssel Finishing Plamuur ontvangen en meteen gebruikt.
Werkt heerlijk snel en wordt ook snel keihard. Ook bij de lage temperaturen in de hal.
Beetje bijzonder....in de handleiding staat dat de verwerkingstemperatuur ca. 15°C moet zijn. Ik ben er in ieder geval blij mee. Kan ik weer meters maken. :)
Er staan plaatjes in het topic "Wat heb je als laatste aangeschaft?"

Vinni

Das bekent van de ijssel ;) je moet daar wel van houden zoals ik al eerder zei, als het voor jou prima is, mooi toch :)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 07 feb 2018 18:56 #915671

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Toch maar weer de epoxy van stal gehaald.
Voor de gein eens op volume gemixed.
En zowaar de volgende dag superhard! :ohmy:

Ook nog een andere truukje geleerd......als,je het tien minuten laat staan dan zijn alle belltetjes er wel uit. Dan krijg ik een veel beter resultaat.

Hmm.......

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 07 feb 2018 19:05 #915674

geen goede weegschaal?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 07 feb 2018 22:30 #915734

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Jawel....

Maar voor het mengen op volume gebruik een maatbeker.
Werkt nu dus wel.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 09:48 #915798

Weegschaal wel genuld voor de maatbeker?

Ik gebruik een weegschaal van 6 euro met een 1 gram resolutie. Maak vaak batches van 75 gram en geen centje pijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 09:56 #915802

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18843
Heeft ie net hardende mengseltjes gebrouwen en dan moet ie van jullie weer aan de weegschaal.. :S
Laatst bewerkt: 08 feb 2018 09:57 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 12:19 #915848

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Inderdaad....geen weegschaal gebruikt. Nergens voor nodig.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 12:30 #915851

En de rest van de wereld is gek.

Hoe beter afgewogen, hoe beter de kwaliteit van het produkt. Met wegen zit je er plm 10% naast. Word wel hard hoor...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 12:52 #915860

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Toen ik ooit met epoxy begon, gebruikte ik altijd van die maatbekers. Totdat ik na een tijdje een complete bus harder overhield. Toen ben ik maar gaan afwegen met een electronisch weegschaaltje van de Wibra. Zou dus best eens kunnen dat je 10% mis zit met een maatbeker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 19:07 #915968

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
Maar zoals eerder gesteld wordt het met 10 procent nog wel hard. En het is plamuur, geen structurele laag. Hechting zal voldoende zijn, en zolang je er geen donkere kleur op zet zal het geen probleem zijn. Interfill deed ik gewoon op het oog, niet dat ik daar nu nog mee zou wegkomen bij de bedrijven waar ik werk, maar kleine werfjes in nl doen niet zo moeilijk...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 20:14 #915988

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Interfill is een verkeerd voorbeeld; dat meng je nu juist op volume ;) :)

In het geval van Vinni kán het goed gaan, maar het is niet volgens het boekje.. Kennelijk is het soortelijk gewicht van jouw hars en harder vergelijkbaar en kom je er mee weg.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 08 feb 2018 20:14 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verschil merken epoxy 08 feb 2018 21:06 #916025

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Dat zal het zijn....anyway....het werkt.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl