Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Motor start niet...

Motor start niet... 17 sept 2015 11:50 #663384

startmotor monteren, en nogmaals aan sturen, doet hij nog niets controleer je massa kabel maar eens goed, en dan met name het oog wat er waarschijnlijk aangeknepen zit en waarmee hij aan b.v het blok vastgeschroefd zit, en of dat nog lekker vast zit.
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:22 #663518

Starten en lopen!

Wel nadat alle contacten zijn nagelopen en de hoofdschakelaars royaal besproeid zijn met contactspray, maar nu zo,n 10 x gestart en nul weigeringen.

Allemaal nogmaals dank voor de input!!!!

Leerpunten;

Alle stroom las/ contactpunten nakijken op corrosie en dan pas de startmotor klop geven...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:26 #663520

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Weet je nu welk contact de boosdoener was?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:29 #663524

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
dat denk ik niet..
maar het loopt en je komt zonder revisie weg (ook letterlijk)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:31 #663528

Faran schreef :
Weet je nu welk contact de boosdoener was?

Hoofdschakelaar motor gaf wisselende waardes bij de twee verschillende verticale standen......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:34 #663530

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Bij mijn hoofdschakelaar zit een sterke veer ingebouwd, die voor een goed contact zorgt. Klik!
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:35 #663532

Faran schreef :
Bij mijn hoofdschakelaar zit een sterke veer ingebouwd, die voor een goed contact zorgt. Klik!

Bij mij ook,maar het zoute verleden zal zeker meegespeeld hebben...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:36 #663533

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
anders open maken, fijn schuurpapiertje en wat vet.
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:37 #663535

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
bredezeiler schreef :
Bij mij ook,maar het zoute verleden zal zeker meegespeeld hebben...

Toch de zoute boot ..
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:42 #663540

Heel plezierig dat je de afloop laat weten.

Dat gebeurt eigenlijk veel te weinig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 18:50 #663549

sy helios schreef :
anders open maken, fijn schuurpapiertje en wat vet.

Is gedaan, dus komende tijd zal het goed gaan hopen we.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 19:03 #663551

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Effe een geoxideerd contactje ergens, zo vaak de oorzaak van storingen.... De oorzaak bijvoorbeeld van waarom mijn gps het laatst ineens niet meer deed. Het bleek dat van de zwevende zekering in de voedingskabel de contactpunten waren geoxideerd..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 17 sept 2015 19:06 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 22:01 #663658

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Fly-Tour schreef :
Effe een geoxideerd contactje ergens, zo vaak de oorzaak van storingen.... De oorzaak bijvoorbeeld van waarom mijn gps het laatst ineens niet meer deed. Het bleek dat van de zwevende zekering in de voedingskabel de contactpunten waren geoxideerd..

Zeer kwalijke zaak die zwevende zekeringen. Ik probeer die zo veel mogelijk te vermeiden.
Zekeringen op 1 plaats waar ik eenvoudig bij kan. Geen zwevende, verborgen zekeringen.
Alleen een mobiel apparaat, wat dus niet vast geplaatst is krijgt bij mij nog een zwevende zekering.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 17 sept 2015 23:00 #663666

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dat is weer een heel ander verhaal......
Bij mij is de elektronica niet heel profi aangelegd door de vorige eigenaars. Dit krijgt over niet al te lange tijd een totale revisie/refit waar ik alles opnieuw aanleg , nieuwe panelen ,nieuwe kabels, geen massa meer via het schip etc etc etc... Alles precies zoals ik het wil. Idd. ook geen zwevende zekeringen meer.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 17 sept 2015 23:01 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 07:11 #663722

Fly-Tour schreef :
Dat is weer een heel ander verhaal......
Bij mij is de elektronica niet heel profi aangelegd door de vorige eigenaars. Dit krijgt over niet al te lange tijd een totale revisie/refit waar ik alles opnieuw aanleg , nieuwe panelen ,nieuwe kabels, geen massa meer via het schip etc etc etc... Alles precies zoals ik het wil. Idd. ook geen zwevende zekeringen meer.

Jaaaaa sommige kunnen iets aanleggen waarvan je denkt, hoe kun je het doen, en kennelijk werkt het ook nog een aantal jaar, wat helemaal opmerkelijk te noemen is......... :silly: :silly:
Bijlagen:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 07:18 #663726

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Jeroen-pion schreef :
Fly-Tour schreef :
Dat is weer een heel ander verhaal......
Bij mij is de elektronica niet heel profi aangelegd door de vorige eigenaars. Dit krijgt over niet al te lange tijd een totale revisie/refit waar ik alles opnieuw aanleg , nieuwe panelen ,nieuwe kabels, geen massa meer via het schip etc etc etc... Alles precies zoals ik het wil. Idd. ook geen zwevende zekeringen meer.

Jaaaaa sommige kunnen iets aanleggen waarvan je denkt, hoe kun je het doen, en kennelijk werkt het ook nog een aantal jaar, wat helemaal opmerkelijk te noemen is......... :silly: :silly:

Doet mij aan 5 jaar terug denken, toen ik mijn boot net gekocht had.
Ben 2 maanden bezig geweest ( 1 dag per week aan boord) om de boel enigszins op orde te krijgen.
Maar wij zijn dit topic aan het kapen vrees ik.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 18 sept 2015 07:19 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 07:36 #663750

Tony2920 schreef :
Jeroen-pion schreef :
Fly-Tour schreef :
Dat is weer een heel ander verhaal......
Bij mij is de elektronica niet heel profi aangelegd door de vorige eigenaars. Dit krijgt over niet al te lange tijd een totale revisie/refit waar ik alles opnieuw aanleg , nieuwe panelen ,nieuwe kabels, geen massa meer via het schip etc etc etc... Alles precies zoals ik het wil. Idd. ook geen zwevende zekeringen meer.

Jaaaaa sommige kunnen iets aanleggen waarvan je denkt, hoe kun je het doen, en kennelijk werkt het ook nog een aantal jaar, wat helemaal opmerkelijk te noemen is......... :silly: :silly:

Doet mij aan 5 jaar terug denken, toen ik mijn boot net gekocht had.
Ben 2 maanden bezig geweest ( 1 dag per week aan boord) om de boel enigszins op orde te krijgen.
Maar wij zijn dit topic aan het kapen vrees ik.

Kaap gerust, ik ben klaar hier :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 08:05 #663763

  • taan
  • taan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 717
Ben blij voor je, Bredezeiler, dat het opgelost is.
Maar jammer dat dit draadje nu stopt.
Heb het met veel belangstelling gevolgd. Erg leerzaam. En spannend ook. Bijna suspense.
er zijn altijd wel duizend redenen om iets niet te doen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 12:34 #663911

taan schreef :
Ben blij voor je, Bredezeiler, dat het opgelost is.
Maar jammer dat dit draadje nu stopt.
Heb het met veel belangstelling gevolgd. Erg leerzaam. En spannend ook. Bijna suspense.

Ik heb er ook van geleerd; domme vragen bestaan niet....al doen sommigen je denken van wel....

Binnenkort start ik hier wellicht een vervolg op de motor start niet......maar dan gaat het om de motor van de kachel...ben er achter gekomen dat die behoorlijk snort, dus dat wordt de eerstvolgende revisie denk ik.....maar dan kan ik ,m daarna wel af en toe eens even de boel lekker laten verwarmen...relatief gezien natuurlijk :unsure:
Laatst bewerkt: 18 sept 2015 13:09 door bredezeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor start niet... 18 sept 2015 13:13 #663924

bredezeiler schreef :
taan schreef :
Ben blij voor je, Bredezeiler, dat het opgelost is.
Maar jammer dat dit draadje nu stopt.
Heb het met veel belangstelling gevolgd. Erg leerzaam. En spannend ook. Bijna suspense.

Ik heb er ook van geleerd; domme vragen bestaan niet....al doen sommigen je denken van wel....

domme vragen bestaan niet.............domme antwoorden wel,betrap me er zelf ook regelmatig op
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 18 sept 2015 13:14 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl