Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Koelvloeistof

Koelvloeistof 16 nov 2014 15:16 #571730

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Aart Korstjens schreef :
Ik zal het "verbruik" komend jaar eens goed bijhouden. Draai-uren en hoeveelheden. Dan kom ik er nog wel een keer op terug. En het volledig vervangen eens in de twee jaar? Hoe denkt Fer daar over? Het betreft een vrijwel nieuwe Volvo (600 draai-uren) en originele Volvo koelvloeistof.
Kan die koelvloeistof trouwens ook niet bevriezen?

Aart

Draaiuren hebben niet te maken met de koelvloeistof of olie wissel

olie elk jaar vervangen
koelvloeistof om de 2 a 3 jaar. de reden hiervoor is dat de dops in koelvloeistof na 2 jaar minder gaan werken en roest vorming en bevriezing van het koelmiddel op de loer liggen.

long life hoeft uiteraard niet om de paar jaar te worden vervangen, dit middel kan je herkennen aan de vele kleur van het koelmiddel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelvloeistof 16 nov 2014 21:41 #571827

Is de groene originele Volvo Coolant concentrate een "long-life" variant?
Boot verkocht. Ben na 40 jaar zeilen overgestapt op een "boot op wielen" (caravan).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelvloeistof 16 nov 2014 21:47 #571831

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Staat op de verpakking

Longlife heeft een chemische vele kleur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelvloeistof 16 nov 2014 21:48 #571832

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Aart Korstjens schreef :
Is de groene originele Volvo Coolant concentrate een "long-life" variant?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand daar zo een goed antwoord op kan geven.
Je zou eigenlijk het juiste type van de koelvloeistof moeten kunnen opgeven, misschien foto van de verpakking met volvo penta artikel nummer.
Voor zover ik het allemaal goed heb gevolgd zijn de long-life varianten geel of rood van kleur.

Lees ook de informatie van onderstaande link even door:

koelvloeistoffen

Als je twijfelt kan je altijd aan Fer vragen of de informatie die daar staat wel betrouwbaar is.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 16 nov 2014 21:54 door Tony2920. Reden: bijvoegen link.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl