Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Spindel Kogelkraan

Re: Spindel Kogelkraan 13 okt 2013 18:43 #447571

  • Gaia
  • Gaia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 49
Maar waarom niet gewoon een schuifafsluiter dan, je gaat nu allemaal pruts oplossingen zitten bedenken. Ga toch gewoon voor de veilige goede oplossing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 05:20 #447612

  • wiack
  • wiack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 159
@ Proost
Geen slecht idee, maar na veel googlen niets gevonden in die maat ...

Waarom geen schuifafsluiter ?

Er zat er een op, die niet meer afsloot, open gemaakt en gezien dat er in de groef veel afzetting was waardoor die niet meer voldoende dicht kon gedraaid worden, na reiniging nog altijd niet waterdicht af te sluiten.
De afsluiter bedient de vuilwatertank/toilet en mijn ervaring is dat een eventuele gast op zee zich niet de moeite getroost om een schuifafsluiter dicht te draaien, een kogelafsluiter is gemakkelijker en dat doen ze wel.
En de derde reden is te vinden op blz 13 van "Info 20M-35 - Henk en Janneke Bos" google maar even.

Wilfried
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 05:35 #447616

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
halverwege een knik in de standpijp van zo'n 10 graden, zo dat je hem er net nog op kan schroeven langs het schot
zover draaien dat de pijp vanaf de knik van het schot afwijst
je hebt maar een paar cm nodig

ik heb ook ooit een schuifafsluiter in de toiletafvoer gehad
de sleuf zet vol keihard toiletpapier en de sloot niet meer goed
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 05:44 #447619

  • wiack
  • wiack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 159
En hoe maak ik een "knik" in een 2" rvs buis ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 05:55 #447621

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
doorzagen
schuin hoekje (taartpuntje) eruit zagen
vastlassen
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 06:46 #447639

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
ps
moet je wel van beide pijpjes dezelfde hoek eraf zagen, bv 5 graden
anders past het niet
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Spindel Kogelkraan 14 okt 2013 08:59 #447658

  • popye
  • popye's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
Het is immers een knelkoppeling en of die nou zo verstandig zijn onder de waterlijn vraag ik me af.
Ad[/quote]

Het is niet een knelkoppeling maar een gewone platte 3 del. koppeling.
Monteer deze met een harde vlakpakking en borg de draaibare ring met loctite. In mijn werkgebied vele malen toegepast.Een kleine diameter afsluiter gebruiken gaat verstoppen.Dit is mijn inziens de makkelijkste oplossing en gebaseerd op 45 jaar ervaring en is niet prutsen.

popye
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl