Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Wonen op een Bavaria 50

Re: Wonen op een Bavaria 50 07 nov 2011 16:51 #238472

ik weet niet of je een officieel adres op een jachthaven mag hebben
wij hebben veel uitgezocht na het verkopen van ons huis
omdat je niet in een nederlands hokje valt loop je tegen veel elende op
ja,iedereen vind het dapper maar helpen kunnen ze niet
het eerste jaar hebben we bij mijn broer gewoond,maar het is niet goed om van iemand anders afhankelijk te zijn, daana hebben een klein flatje gehuurd om van alle gezeur af te zijn
de havenmeester waar we toen lagen heeft ons duidelijk gezegt dat we niet in de haven mochten wonen,hij vond het stiekum wel heel fijn dat er in de winter iemand op de haven was

bij goedkope boten in croatie goed naar de btw kijken(9van de 10 keer niet betaald)

wij hadden een Trintella(kwaliteitschip??)maar wonen aan boord stelt andere eisen als vakantie vieren

met de ruimte moet je creatief omgaan,piano kun je vervangen door een keybord ed

de verwarming deden we met kleine lokale elect kacheltjes en dat was in nederland genoeg

ben ik negatief?
nee,als je de kans krijgt om dit te doen zou ik het gelijk weer doen
wat je verliest aan luxe van een huis word helemaal goed gemaakt door een veel fijner leven

de grotere kans op osmose is onzin
wij gingen in nederland ees in de twee jaar op het droge om alle klussen te doen die niet in het water gedaan konden worden,dat deden we ook toen we nog een echt huis hadden

wij leven en werken nu in de winter in nederland en in de zomer varen we waar de boot ligt(kan overal zijn)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 07 nov 2011 19:33 #238526

  • Sobat
  • Sobat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 276
@ Joey en Markiezin,
De haven van Nauerna is in nieuwe handen overgegaan en de nieuwe eigenaar heeft grootse vernieuwingsplannen op stapel staan. Hierdoor gaan uiteraard ook de liggelden volgend jaar omhoog. Ik denk dat er een hoop "vast bewoners" dit niet meer kunnen ophoesten en zullen vertrekken, wat ik wel jammer vind, want wie heeft er nu permanente 24 uurs bewaking voor zijn boot. Ik tot april 2012 nog wel!!!!!

Sjoerd
Volksboot 480
Neptun 22
Beneteau First 30
Rondje(gelopen op)Helgoland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 07 nov 2011 19:47 #238540

ik heb vroeger in een "salonwagen"( grote pipowagen) gewoond, werkte in de wegenbouw en het was toen de gewoonte om met je werk mee te verhuizen. maar we hadden in nederland een vast adres, werkplaats van hetbedrijf in alkmaar. wij werden voor het ziekenfonds gelijk geschakeld met de binnenvaart. om toch maar de post regelmatig te ontvangen werkte je met per adres, of een post bus.
pas toen we naar belgie gingen om daar een paar wegen zwart te maken moesten we wel iedere keer "verhuizen van gemeente)

de 5 jaar dat ik op mijn boot in nederland heb gewoond stond ik ingeschreven bij een vriendin in amsterdam, ik betaalde haar iets omdat ze niet meer aangeslagen werd als alleen staande door de gemeente.
ook toen ik vertrok ben ik daar ingeschreven gebleven( we hadden toen een lat relatie) ze was een half jaar of meer bij me aan boord, zogauw ik weer een stuk ging varen vertrok ze naar amsterdam, ik had ook een plaats als ik weer eens een tijdje in nederland verbleef.

in jachthavens in nederland hebik voor winter verblijf alleen een aparte meter voor de stroom moeten kopen ( en de stroom betalen natuurlijk)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 08 nov 2011 05:56 #238603

  • Markiezin
  • Markiezin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1270
@sobat
Ik heb het gehoord ja. Zal inderdaad wel betekenen dat de huidige vaste bewoners vertrekken. Misschien ook wel de bedoeling?
Overigens heeft de Markiezin ook 24-uurs bewaking :silly: Hek, camera, sociale controle, maar het beste van alles: een oplettende ZF'er die volkomen legaal op zijn bootje woont :laugh:
Ik vrees toch dat die 24-uurs bewaking van Nauerna daar niet tegenop kan :whistle: (gezien het feit dat elke winter er wel weer een kasjewijlen gaat op een onprettige manier)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 08 nov 2011 21:23 #238862

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Wim_Amsterdam schreef :
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in permanent wonen op een zeiljacht.
Laatst zag ik een betaalbare Bavaria 50 uit Croatië op een site. Heeft iemand ervaring met deze boot?
Ruimte lijkt mij geen gebrek, al weet ik niets van de ventilatie, opbergruimte e.d. op dit schip.
Elke ervaring met deze boot, of andere interessante tips voor het definitief wonen op een zeiljacht zijn bijzonder welkom!
Er zijn miljoenen mensen op de wereld die een bavaria 30 al een heel lux huis zouden vinden, dus waarom niet wonen op een Bav 50?
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 08 nov 2011 21:42 #238864

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
In Nederland? :(
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 08 nov 2011 22:41 #238880

  • BBWSR
  • BBWSR's Profielfoto
Hoewel ik bepaald geen fan ben van Bavaria: als mijn vrouw er wel mee OK zou zijn (dat is dus helaas niet zo) en ik had de kans om op een Bav 50 te gaan wonen, dan pak ik NU mijn spullen nog in!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 08 nov 2011 23:19 #238887

BBWSR schreef :
Hoewel ik bepaald geen fan ben van Bavaria: als mijn vrouw er wel mee OK zou zijn (dat is dus helaas niet zo) en ik had de kans om op een Bav 50 te gaan wonen, dan pak ik NU mijn spullen nog in!

natuurlijk, :ik begrijp je volkomen. ik heb een 10 jaar in een overmaatse pipo wagen/huis gewoond, 12X3 meter, we hadden ruimte zat. ook 5 jaar aan boord gewoond in nederland van een 11 meter dubbelender, dus weinig ruimte. de vrijheid is goud waard.
later toen het wel richting ging om weer in een huis te willen/moeten gaan wonen heb ik als voorwaarde voor me zelf gesteld : ik wil tegen alle hoeken van mijn huis kunnen pi..en. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 05:22 #238897

@ Sietse,
Ohh, je bent dus kleiner gaan wonen?? :woohoo: :woohoo: :whistle: :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 05:39 #238902

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9946
@Sietse... Aan de binnekant.. rare gebruiken hebben ze daar.. of is het de zonnesteek ;)
Wonen op een boot.. Lijkt me heerlijk maar dan wil ik er ook mee reizen. Alleen om te liggen koos ik een ark.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 06:23 #238906

groom schreef :
@Sietse... Aan de binnekant.. rare gebruiken hebben ze daar.. of is het de zonnesteek ;)
Wonen op een boot.. Lijkt me heerlijk maar dan wil ik er ook mee reizen. Alleen om te liggen koos ik een ark.

begrijpend lezen, tegen is aan de buitenkant, in is aan de binnenkant :evil: ik heb de boot gekocht toen ik een andere gezins samenstelling kreeg :blush: ik was weer eens alleen. wel met de bedoeling om er mee te vertrekken. wat ik ook heb gedaan. :woohoo:

het probleem met een ark is dat ze niet zo populaar zijn in een jachthaven :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 09:10 #238951

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9946
Je schrijft: "Ik wil tegen alle hoeken van mijn huis aan p.."

Er zitten ook hoeken aan de binnenkant. :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 09:39 #238956

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
groom schreef :
Je schrijft: "Ik wil tegen alle hoeken van mijn huis aan p.."

Er zitten ook hoeken aan de binnenkant. :P

Doet me denken aan de man die een architect de opdracht geeft een huis met alleen ronde vormen te ontwerpen, helemaal zonder hoeken. Op de vraag 'waarom' zegt de beste man dat zijn schoonmoeder heeft gezegd dat er in dat nieuwe huis 'vast wel een hoekje voor haar' is....

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 11:17 #239006

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
Zag iets op Twitter voorbij komen
"Test Bavaria 50"

varen_magazine Varen - Aquamedia
Nieuwe Varen (nov/dec) in de bus en krantenwinkel vanaf 11/11/2011 - Kerstcadeau's - Museum aan de Stroom - Test Bavaria 50



Grt,
Dion
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Laatst bewerkt: 09 nov 2011 11:17 door diwil.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 15:47 #239067

  • SailerBe
  • SailerBe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 185
Via deze link tref je een testrapport aan. En nu maar hoffen dass dein Deutsch gut ist:


www.bavariaclub.nl/testrapport...ng/Bavaria_50_Cr.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 17:23 #239097

  • BBWSR
  • BBWSR's Profielfoto
Leuke test; komt er nog best goed uit ook nog. Diepe kiel is maar 2.10... wel erg weinig natuurlijk om echt goed te kunnen zeilen, maar goed, je kunt niet alles hebben...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 17:24 #239098

Wenn aber bei 17 – 18 Knoten Wind – auffrischend auf
20 Knoten – und mäßiger Welle hoch am Wind Ge-
schwindigkeiten zwischen 7,8 und 8,0 Knoten bei einem
Wendewinkel von rund 84°/85° erreicht werden, ist
diese Umschreibung schonfast Understatement.

Is dat wel snel voor een 50 voeter??
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 17:35 #239106

Nope, onze 50 voeter van 23 ton doet ruim 1,5 knoop meer dan dat B) (gemiddelde snelheid)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 09 nov 2011 17:36 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 17:45 #239113

ja zo'n gevoel had ook al. maar je gaat wel heel comfortabel langzaam, natuurlijk ;)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 18:03 #239124

roozeboos schreef :
ja zo'n gevoel had ook al. maar je gaat wel heel comfortabel langzaam, natuurlijk ;)
Ook dat zou ik nog wel eens willen vergelijken met onze ijsbreker.... 23 ton beweegt heel erg comfortabel :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 18:45 #239149

roozeboos schreef :
hoch am Wind Ge-
schwindigkeiten zwischen 7,8 und 8,0 Knoten bei einem
Wendewinkel von rund 84°/85° erreicht werden

Een kruishoek van 84°/85° lijkt me erg klein voor een toerbak. Indien ze wat zouden afvallen zal de snelheid een stuk verbeteren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 18:48 #239152

jaaph schreef :
Een kruishoek van 84°/85° lijkt me erg klein voor een toerbak. Indien ze wat zouden afvallen zal de snelheid een stuk verbeteren.
Dit lijkt me niet heel gek, wij varen zelfs nog wel wat kleinere hoeken dan dat (VMG ligt bij ons voor 18 knopen wind op 22 graden AWA, dat resulteerd in 73-74 graden kruishoek over de grond. Diepe kiel en hoge aspect ratio voor het tuig doen wonderen in dat opzicht.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 18:55 #239158

Erikdejong schreef :
Dit lijkt me niet heel gek, wij varen zelfs nog wel wat kleinere hoeken dan dat (VMG ligt bij ons voor 18 knopen wind op 22 graden AWA, dat resulteerd in 73-74 graden kruishoek over de grond. Diepe kiel en hoge aspect ratio voor het tuig doen wonderen in dat opzicht.

Dat zegt, denk ik, veel over jouw boot. De meeste toerboten waarmee ik heb gevaren was de VMG maximaal bij 30/40 AWA.
Laatst bewerkt: 09 nov 2011 21:56 door AccountVerwijderd5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 09 nov 2011 19:04 #239164

jaaph schreef :
Dat zegt, denk ik, veel over jouw boot. De meeste toerboten waarmee ik heb gevaren was de VMG maximaal bij 35/40 AWA.
Het zegt inderdaad wel veel over de boot, maar wat zeileigenschappen betreft zijn bavaria's geen slechte boten, zeker de nieuwere niet. Als ze nu de diepe uitvoering (2.40 meter?) hebben getest in combinatie met een set knappe zeilen vind ik het geen onwaarschijnlijke getallen als ik eerlijk ben.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Wonen op een Bavaria 50 10 nov 2011 17:47 #239421

  • jacob025
  • jacob025's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 216
Nou ja plus dat je op een bavaria altijd een wijnkelder aan boord hebt,das ook handig als je erop woont toch? :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl