Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Terschelling

Terschelling 25 nov 2010 21:28 #162739

Hallo Zeilgenoten

Ik wil dit jaar met de boot naar Terschelling en nu wilde ik vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben want het schijnt erg leuk te wezen

Groet Dick
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 25 nov 2010 21:30 #162740

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
dit jaar = nog in 2010?
wat wil je zoal weten?

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 25 nov 2010 21:34 #162745

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10713
Kerst en nieuwjaarsviering is in trek daar.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 25 nov 2010 21:35 #162747

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Ja is heel leuk, maar met welke boot wil je, de pont of op eigen kiel ? In het eerste geval ga naar www.rederij-doeksen.nl/.
In het tweede geval, zat mensen met ervaring hier, maar wat wil je precies weten ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 25 nov 2010 21:36 #162750

Hoe het met de mensen op de boten onderling is en of al de boten versierd zijn
Ik ga alleen dus wil ik graag een beeje voorbereid zijn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 25 nov 2010 23:35 #162769

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8634
Van een collega hoorde ik dat het vorig jaar erg gezellig was, de terugreis was voor sommigen wat lastig omdat het IJsselmeer niet bevaarbaar was.
Neem al je vlaggetjes, kerstverlichting en vuurwerk maar mee Dick!

Groet, Arjaan

PS En zorg dat je kachel het doet
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 26 nov 2010 07:41 #162779

  • Markiezin
  • Markiezin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1270
Zijn nu 2x tijdens de kerstperiode op Terschelling geweest. Er hangt een leuk sfeertje. De meeste boten hebben lichtjes langs voor- en achterstag. Er zijn er bij die ook van die lichtbeesten (rendier ofzo) op het dek zetten. Meestal heeft de havenmeester een stapel dennentakken liggen waarmee je je boot ook kan opfleuren. Wij hebben zo'n tak als kerstboom op de punt gezet met lampjes en geimproviseerde ballen van alu-folie.

En mensen onderling.....hangt denk ik vooral van jezelf af. Wij merken dat het niet zo heel makkelijk is om anderen tegen te komen, maar dat komt ook omdat we samen zijn (denk ik). Wij kenden 2 andere boten en hadden daar geregeld contact mee. Verder kom je in het havengebouw bij de wasmachines mensen tegen :laugh:
Buiten de haven is de Walvis een gezellige punt om andere zeilers te ontmoeten. Langs de bruine vloot en de ponthaven lopen, met de weg mee tot je bij het Wad bent en dan is rechtsaf de Walvis. Enorm druk!

Je loopt idd risico op dichtgevroren IJsselmeer. Maar als dat gaat spelen, heeft iedereen in de haven het daar over. Vorig jaar kon iedereen na de kerst nog weg, maar na oud&nieuw was het al snel afgesloten bij Kornwerd. Toen lag er voor de kerst al ijs op het IJsselmeer.

Wij gaan dit jaar naar het zuiden afzakken zoals het er nu uit ziet. Maar mocht dat niet lukken en eindigen we toch op Terschelling dan ben je uiteraard van harte welkom op de Markiezin.

Zilt, onze tocht van jaar of 3 geleden:
Kerst op Terschelling
Laatst bewerkt: 26 nov 2010 07:54 door Markiezin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Terschelling 27 dec 2010 21:15 #167366

  • Markiezin
  • Markiezin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1270
Ben je nog gegaan Dick?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl