Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer

Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 16 apr 2010 10:00 #124181

  • lena
  • lena's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 111
Wij willen meer op het IJsselmeer gaan zeilen dit jaar. Voor ons kind (van zes) is het een stuk leuker als de jachthaven een goede speeltuin heeft. Liefst met iets meer dan een glijbaan en een schommel.
We zijn inmiddels in Koudum (Kuilart) geweest, daar is een superspeeltuin en binnenbad. Workum had ook een echt leuke speeltuin, en Enkhuizen werd ook goedgekeurd. Kennen jullie nog meer aanraders? Andere plaatsen die echt super zijn (zoals de Kuilart)? Een aanrader in Lemmer?

(Ik vind het zelf nog belangrijk dat de rest van de jachthaven ook okay is. Hoeft niet helemaal geweldig te zijn, maar wel graag enigszins schoon sanitair.)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 16 apr 2010 10:50 #124185

  • ronin
  • ronin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 920
Is al eens een topic over geweest dacht ik maar kon het niet terug vinden :blush:

Toen werd Harderwijk genoemd voor een bezoek aan het Dolfinarium, altijd leuk voor de kids.

Bij Makkum ligt een camping naast de haven, dan zie je meestal ook meer op gebied van recreatie:

www.marinamakkum.nl/content/main_faciliteiten.asp

Of bij Stavoren een uurtje binnen varen naar 'Galamadammen'. Kinderstrandje, speeltuin en binnenzwembad voor als het weer iets minder is.

groet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 16 apr 2010 10:58 #124187

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7038
Is al genoemd, maar kan het (mede namens de kinderen) alleen maar bevestigen: de Kuilart is echt uitstekend. Leuk zwembad, keurige douche en WC gelegenheid, aardige mensen, leuk strandje en pal naast de Fluessen, dus ook een uurtje zeilen is uitstekend te doen.

Groet Erik
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 16 apr 2010 15:39 #124208

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12555
marina Hindeloopen met binnenzwembad bij de haven (en voor de ouders sávonds de sauna
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 10:10 #124519

  • lena
  • lena's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 111
Bedankt voor de tips! Meer reacties blijven welkom!

Voor de mensen die meer zoeken dan een overnachting is in Enkhuizen Sprookjeswonderland ook nog een tip. 1 kilometer lopen van de jachthaven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 11:05 #124531

De Binnenhaven van Marina Stavoren heeft ook een overdekt zwembad (speeltuin weet ik even niet zeker meer). Daar mag je ook gebruik van maken als je in de buitenhaven ligt.
Men moet zeilen terwijl de wind waait.
Laatst bewerkt: 19 apr 2010 11:06 door Schipper W.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 11:56 #124548

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3188
Op het IJsselmeer onder de ketelmeer brug door, half uurtje varen aan je linkerhand ligt Schokkerhaven.
Net over de dijk bij de jachthaven een strand met ondiepte-boeien (Je weet wel, die dingen uit een zwembad), ijsjes, friettent en er een restaurant.

Gr Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 19:39 #124649

Langs de randmeren, okee het is geen IJsselmeer..., zijn meer havens met campings ed. We gaan daar komende vakantie voor het eerst varen, dus oordelen kan iknog niet. Wel weet ik de Eemhof, daar kun je gebruik maken van alles op het park.
En idd, in Harderwijk kun je 's avonds in de kuip de dolfijnen horen, je ligt daar naast het Dolfinarium.
In Enkhuizen is het Sprookjesbos ver lopen, je kunt beter het bootje/pontje nemen naar het Zuiderzeemuseum. In de vakanties is daar vaak iets extra's te doen voor de kinderen.
Speeltuinen weet ik echt niet, mijn kinderen zijn op een leeftijd dat ze op zoek gaan naar een kroeg... Maar als de 6-jarige genoeg heeft aan leeftijdgenootjes kun je ook de eilandjes in de randmeren eens proberen, kinderen genoeg daar. Bbq-en op een vuurtje en daarna een kampvuur met papa maken? En eerst dus houtzoeken.
O, en natuurlijk in Muiden naar het Muiderslot!!! Daar is naast de koninklijke een heerlijk strandje
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Laatst bewerkt: 19 apr 2010 19:40 door Mevrouw Moos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 19:43 #124653

  • mick
  • mick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2505
Toen werd Harderwijk genoemd voor een bezoek aan het Dolfinarium, altijd leuk voor de kids.

Huh?

Harderwijk lag ooit aan de Suydersee, er zijn nog drie klassieke vissersschepen uit die tijd dacht ik.

Maar het Ijsselmeer is inmiddels Wolderwijd geworden. Harderwijk is wel een aanrader, en niet alleen vanwege het Dolfi, maar ook vanwege de gezellige binnenstad en de vele restaurants en kroegen.

groet,
Maarten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 19:45 #124654

  • mick
  • mick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2505
Muiden is echt super Sietje! Is elke keer weer leuk. Marken is ook goed te doen.

En Elburg, en Spakenburg. Ik heb een soort Randmeerverslagje geschreven, maar ik weet niet meer waar... help, moderators!

groet,
Maarten
Laatst bewerkt: 19 apr 2010 19:48 door mick.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 19 apr 2010 21:43 #124697

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Stavoren binnenhaven of liever nog even doorvaren wat verder naar binnen en ergens aan een eilandje liggen en met je optimist / rubberboot /hengel klooien is altijd een aanrader. De speeltuin van de haven in Hindeloopen doet het ook altijd goed.

Kinderen zijn overigens prima in staat zichzelf te vermaken, dus de aanwezigheid van een speeltuin en zo is geen noodzakelijkheid, als ze maar flink de ruimte hebben en er wat andere kids zijn komt het wel goed. Eilandjes en zo zijn dus een aanrader.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 20 apr 2010 07:00 #124726

  • lena
  • lena's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 111
FMJ schrijft:
Stavoren binnenhaven of liever nog even doorvaren wat verder naar binnen en ergens aan een eilandje liggen en met je optimist / rubberboot /hengel klooien is altijd een aanrader.
Dit weekend hebben we aan een eilandje aan het eind van de Brekken (vanuit Lemmer gezien) gelegen. Was super inderdaad, mooi eiland, veel ruimte, bomen om in te klimmen, veel paadjes om te ontdekken.
Kinderen zijn overigens prima in staat zichzelf te vermaken, dus de aanwezigheid van een speeltuin en zo is geen noodzakelijkheid, als ze maar flink de ruimte hebben en er wat andere kids zijn komt het wel goed. Eilandjes en zo zijn dus een aanrader.
Vorig jaar deden we bijna niet anders. We zeilden toen vooral op Sneekermeer/Fluessen en gingen dan tussendoor ergens naar een speeltuin/dorp/ijsje eten etc. 's avonds lagen we dan aan een marrekrite eilandje. Was wel heel leuk, maar ik heb nooit andere kinderen ontdekt om mee te spelen, en dat is inderdaad juist wat mijn kind zo leuk vind. Hebben wij altijd pech gehad dan?

Andere kinderen om mee te spelen is juist wat ik zo leuk vind aan de "echte jachthavens" zoals Workum en Enkhuizen. Allemaal kinderen die daar kort blijven en dus heel snel contact maken met iedereen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Leuke jachthavens voor kinderen aan IJsselmeer 20 apr 2010 13:53 #124775

Hoi Lena,
Wij zien hier op de eilandjes juist altijd veel kinderen, dat valt ons extra op omdat we dan de hond beter in de gaten moeten houden. (vinden we vooral zelf hoor, het is een onschuldig hondje)
Vorig jaar in Friesland zagen wij idd minder kinderen, maar wij komen dan ook meestal niet in de jachthavens.
Had ik je al verteld dat er bij de koninklijke in Muiden hééééérlijke douches zijn?! Na 1 of 2 nachtjes op een eilandje wil je daar onder de douche blijven staan!
Marina Muiderzand is niet aan voor de kinderen, hoewel je er goed kunt eten, én je kunt er boodschappen doen. Maar die kun je uitgebreider doen in Almere Haven.
Leuke plekken voor ouders weet ik wel, maar leuke plekken voor een kind??? sorry
Toch veel plezier
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl