Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Internet in Italie

Internet in Italie 12 mrt 2010 08:51 #118506

  • sailbleu
  • sailbleu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1119
Omdat ik deze zomer wellicht voor enkele maanden in Italie verblijf vroeg ik me af of er een betaalbare manier is om aan boord aan internet te geraken? Het is niet zozeer de bedoeling om van WIFI in de havens (indien dit er uberhaupt is) gebruik te maken , eerder via een USB stick/simkaart en laptop te surfen. Heeft iemand van de ervaringsdeskundigen hier al gebruik van gemaakt en zo ja ,...hoe en wat ?

Bedankt en beste groeten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 12 mrt 2010 13:54 #118544

  • marcelm
  • marcelm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
makkelijkste is een prepaid variant te nemen voor bellen/data als je langer/vaker in het buitenland komt.
Zelf heb ik prepaid voor Spanje. Stukken goedkoper als je NL abonnement aanspreken.

prepaid-wireless-internet-acce...om/page/Italy+-+Wind

Snelheid is voor mail ruim voldoende.
Wil je echt op internet browsen dan is een wifi oplossing in de haven sneller.
In spanje kun je ook voor wifi (l'estartit) een prepaid oplossing krijgen. x aantal uren online en te gebruiken zonder dat de kaart verloopt.
Laatst bewerkt: 12 mrt 2010 13:55 door marcelm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 12 mrt 2010 17:47 #118567

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ik zou sowieso lid van Fon (www.fon.com) worden, en daar een Fonera+ routertje bestellen en aansluiten. Kun je gratis internetten bij duizenden Fon leden in Italië (kijk maar eens in een willekeurige plaats op maps.fon.com) en heel veel andere landen (zoals de BT hotspots in Engeland). Ik heb eventueel nog wat invites voor je, scheelt een beetje korting. Stuur me, als je een invite wilt, maar een PB met je mailadres.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 13 mrt 2010 14:19 #118646

  • nepal
  • nepal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 338
TIM heeft een goede dekking in Italië. Hun prepaidkaarten geven je voor 9 € 40 uren en voor 100 uren aan 19€ (1 maand geldig ).

Controleer of je huidige usbstick SIM niet providergebonden is anders heeft het uiteraard geen zin.

www.tim.it/consumer/c56088/i56299/livello2standard.do[/url]
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 14 mrt 2010 09:09 #118714

  • sailbleu
  • sailbleu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1119
nepal schrijft:
TIM heeft een goede dekking in Italië. Hun prepaidkaarten geven je voor 9 € 40 uren en voor 100 uren aan 19€ (1 maand geldig ).

Controleer of je huidige usbstick SIM niet providergebonden is anders heeft het uiteraard geen zin.

www.tim.it/consumer/c56088/i56299/livello2standard.do[/url]


Wow Nepal , das wellicht wat ik zoek.
Ik dan wel een mobistar internet everywhere stick , maar die wil ik echt niet gebruiken in het buitenland om redenen welbekend.
Dus ergens een simlockvrij usb stickje op de kop tikken en een kaartje in Italie aanschaffen is blijkbaar de boodschap.

Bedankt en beste groeten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 14 mrt 2010 10:41 #118729

  • nepal
  • nepal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 338
Het kan nuttig zijn om bij Mobistar te controleren of je stick enkel maar met hun kaartjes werkt of dat het mogelijk is de blokkering op te heffen. In Frankrijk moet een provider na 6 maanden de beperkingen ongedaan maken wanneer de klant dit vraagt. Ik weet niet of dit enkel daar geldt of voor heel de EU.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Internet in Italie 17 mrt 2010 07:40 #119233

  • Wijnja
  • Wijnja's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 187
Dank je, dit is voor mij ook een handige tip. Kennen jullie wellicht dezelfde soort aanbiedingen voor Kroatie en Griekenland? Dus een voordelinge UMTS data aanbieding?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internet in Italie 22 mrt 2010 09:22 #119936

Wind of Tim..terplaatse een shop binnenstappen (Wind en Tim zitten echt overal)en regelen...
Ik was 4 jaar geleden iets van € 20,- per maand kwijt en had onbeperkt toegang tot het web.
Ik gebruikte een kastje waarin de "telefoonkaart" geplaatst werd en dat gewoon in de USB poort te plaatsen was. Werkte prima en ook nog tegen een zeer acceptabele snelheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internet in Italie 24 mrt 2010 05:05 #120256

  • sailbleu
  • sailbleu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1119
Lucky Lion schrijft:
Wind of Tim..terplaatse een shop binnenstappen (Wind en Tim zitten echt overal)en regelen...
Ik was 4 jaar geleden iets van € 20,- per maand kwijt en had onbeperkt toegang tot het web.
Ik gebruikte een kastje waarin de "telefoonkaart" geplaatst werd en dat gewoon in de USB poort te plaatsen was. Werkte prima en ook nog tegen een zeer acceptabele snelheid.



Thanks Lucky , dat probleem lijkt me dan alvast opgelost te zijn.
Voor 20 Euro per maand kan je niet zonder zeilersforum.nl zitten nietwaar :)

Beste groeten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl