Mijn Menu

ZeilersWiki

What's up

Wedstrijdkalender

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Welkom, Gast

probleempjes met een buitenboordmotor
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: probleempjes met een buitenboordmotor

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 17 dec 2012 15:55 #347980

Dat zijn gewoon simpele spoelpoortjes, je moet het nu niet ingewikkelder maken dan het al blijkt te zijn voor de ts.

te laat open met moeilijk starten als gevolg omdat een deel van het brandbare menxsel alweer door de uitlaat klep naar buiten is.


Hij krijgt hem wel aan de praat (met gefoefel) en juist omdat het mengsel niet volledig verbrandt in de kamer maar reeds naar buiten gespoeld wordt krijg je knallen in de uitlaat (verbranding gaat daar even verder).

Misschien is er wel ergens een elektronische ontsteking te krijgen om de platinnekes te vervangen??
  • Ilex
  • Offline
  • Berichten: 2244
  • 30 dec 2008

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 17 dec 2012 19:10 #348036

Cabarateur probleem, de onsteeking is op evt afstelling na niets mee aan de hand, als ik het verhaal zo lees.
Yamaha is niet berucht om slechte bobines, dit in tegen stelling tot Johnson waar de bobines van die leeftijd praktisch altijd gaan scheuren en dus hoogspanning lekken.
  • henkvd
  • Offline
  • Berichten: 1635
  • 04 juni 2008

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 11:54 #348232

Het viel me net op dat me brandstoffilter ook in 3 dagen heel erg verkleurd is. Het was eerst helemaal doorzichtig zoals het stukje onder nu nog is. Maar nu is het helemaal van binnen wit wat ik er niet echt kan afvegen. Heeft iemand hier een verklaring voor?

  • Leplomp
  • Offline
  • Berichten: 117
  • 19 sept 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 12:37 #348258

Ik heb de indruk dat je weinig tot niets van motortjes weet.
Het wordt dan eigenlijk ondoenlijk om je te helpen met onduidelijke storingen.
Mijn advies is om het of weg te brengen naar een watersportzaak ter observatie, of iemand erbij halen die tenminste de basisdingen na kan kijken. De tips over oude benzine, slechte bobines? en andere algemene opmerkingen kun je niets mee.
Puntjes opschuren enz. is gokwerk.

Een motortje van 1973 met gebreken is voor een leek geen optie om mee aan de gang te gaan. Soory dat ik het zo negatief benader voor je, maar dat is gewoon de realiteit.
Eraan sleutelen en onderdelen kopen door een vakman is zonde geld.
  • Dekaag
  • Offline
  • Berichten: 167
  • 17 jan 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:14 #348328

Ik heb vandaag nog een keer de carbarateur schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nu doet ie het weer. De stopknop werkt alleen nog niet maar ik zet hem uit door het kapje van de bougie er af te trekken.

Bedankt Jutter voor de handleiding!

En dekaag, ik probeerde er alleen wat van te leren door tips op het forum te vragen. En iedereen moet ergens beginnen...
  • Leplomp
  • Offline
  • Berichten: 117
  • 19 sept 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:26 #348333

Leplomp schreef :
Ik heb vandaag nog een keer de carbarateur schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nu doet ie het weer. De stopknop werkt alleen nog niet maar ik zet hem uit door het kapje van de bougie er af te trekken.

Bedankt Jutter voor de handleiding!

En dekaag, ik probeerde er alleen wat van te leren door tips op het forum te vragen. En iedereen moet ergens beginnen...


Je bent gevaarlijk bezig!! Een benzinemotor stoppen door de bougiedop er af te trekken kan "Boeeem" worden. Eerst die stopknop maken en gebruiken.
  • Proost
  • Offline
  • Berichten: 8430
  • 23 juni 2008

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:33 #348339

Wat kan er dan gebeuren? Het vonkje komt toch gewoon niet in de cylinder?
  • Leplomp
  • Offline
  • Berichten: 117
  • 19 sept 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:45 #348348

  • Proost
  • Offline
  • Berichten: 8430
  • 23 juni 2008

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:48 #348353

de bougie kap eraf trekken of de stopknop gebruiken is in weze het zelfde, je zorgt dat er geen vonkje meer uit de bougie komt. dus wat is het probleem??
dat ik een pokerface nodig had om de zin van het zijn weer te ontdekken......

ZF-Team, 08-04-2014: De boot van sietse-ten is teruggevonden op zee maar zonder hem aan boord. R.I.P.

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:52 #348355

Nooit een kabel getest door aan het startkoord te trekken en de kabel bij de bougie te houden?. Als die motor ronddraait geeft ie een vonk anders zou je m niet eens gestart krijgen en 1 vonk is genoeg.
  • Proost
  • Offline
  • Berichten: 8430
  • 23 juni 2008

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 15:54 #348357

je trekt een vonk buiten de motor. Er hoeft maar een beetje gemorste benzine of benzinedamp te hangen en je hebt een probleem
  • wybeslot
  • Offline
  • Berichten: 3364
  • 29 aug 2010
Efsix 1323, Effugio
Efsix 1100, project
Ligplaats Enschede

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 16:02 #348364

Ja oke, dat snap ik.
  • Leplomp
  • Offline
  • Berichten: 117
  • 19 sept 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 18 dec 2012 16:49 #348382

hypervisor schreef :
uitlaat klep zit er idd niet in, ik heb het foutief klep genoemt, want de zuiger wordt als klep gebruikt. de klep is de stand van de zuiger. dat wil zeggen zuiger gestuurd

wanneer je mijn omschrijving leest hieronder snap je misschien waarom ik het toch klep noemde.

wanneer de zuiger naar beneden gaat opent de uitlaatklep. waarna er brandstof ingblazen wordt vanuit het karter.

en wanneer ie omhoog gaat wordt het brandstof/lucht mengsel aan de onderkant vanuit de carborateur het carter ingeblazen. daarna sluit de uitlaatklep en wordt het brandstof/lucht mengsel samen geperst. waarna de bougie af gaat. en het proces van vooraf laat beginnen

zoals je kan lezen staat de uitlaatpoort op het moment dat er bandstof ingeblazen wordt ook open. maar waarom dat is is iets te veel om uit te leggen (expansie)

Two-Stroke_Engine.gif


Topspoeling om de resten uitlaatgassen uit de motor te verdrijven. Daarom heten die openingen ook niet klep, maar spoelpoort.
  • douwe
  • Offline
  • Berichten: 1980
  • 24 mrt 2008
Kleine Bm,16m2,Sharpie,Topklasse,Finnjol,Friendship 26, Maxi 1000
Met de kop in de wind
is wat ik lekker vind
Laast bewerkt: 18 dec 2012 16:52 Door douwe.

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 21 dec 2012 12:58 #349403

In het boekje en hier word dus gezegd dat hij luchtgekoeld is. Maar het motorblok word na 5 min zo heet ik betwijfel of je er rustig een uurtje mee kan gaan varen.
  • Leplomp
  • Offline
  • Berichten: 117
  • 19 sept 2012

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 21 dec 2012 13:31 #349416

Te vroege ontsteking verhoogt de wand temperatuur. Puntjes stellen dus
Zeker icm een te arm mengsel kan dat tot grote hitte leiden. Dus carb mag ook afgesteld worden.
Laast bewerkt: 21 dec 2012 13:34 Door AccountVerwijderd.

Re: probleempjes met een buitenboordmotor 21 dec 2012 14:43 #349446

Leplomp schreef :
Ik heb vandaag nog een keer de carbarateur schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nu doet ie het weer. De stopknop werkt alleen nog niet maar ik zet hem uit door het kapje van de bougie er af te trekken.

Bedankt Jutter voor de handleiding!

En dekaag, ik probeerde er alleen wat van te leren door tips op het forum te vragen. En iedereen moet ergens beginnen...


als je een beetje pech heb krijg je een opdonder waar een reanimatie apparaat jaloers op is .......

dus nooit(ik bedoel echt nooit) meer aan een bougiekabel komen als de motor draait!!!!!!

ik heb ook heel veel geleerd door te vragen
en ja ook ik heb wel eens een opdonder van de bougie gehad

groeten
Frank
blog:pantaleimon.wordpress.com
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.25 seconden